CARTA DE LA PRESIDENTA 2017

Benvolguts amics,

Des de la seva creació l'any 1999, a Fundación Renta Corporación procurem ajudar les persones més desafavorides de la nostra societat.

Tenim sis àmbits d'actuació: Ajuda a la infància i la dona; Educació; Nutrició i programa d'aigües; Sanitat; Habitatge, sanejament i infraestructures; i Assistència social. En aquests àmbits, principalment proporcionem suport financer als projectes creats i desenvolupats per altres fundacions o entitats sense ànim de lucre i de solvència contrastada.

En els últims 17 anys, Fundación Renta Corporación ha aportat un total de 23.900.000 € a través de més de 800 projectes.

Aquest any estem especialment sensibilitzats per les esgarrifoses imatges de persones fugint de les guerres, que proven de trobar, molt lluny de les seves fronteres, la seguretat que no tenen a casa seva. Així hem col·laborat amb diverses entitats com PROACTIVA OPEN ARMS, ACNUR, SAVE THE CHILDREN... Però també en el nostre entorn hi ha gent que pateix, que viu al carrer, que no té mitjans per educar els seus fills. Per això hem col·laborat amb CÁRITAS, RAVAL SOLIDARI, AMICS DE LA GENT GRAN i tantes altres associacions que treballen per lluitar contra aquestes injustícies.

També hem procurat ajudar entitats de referència en el tractament de malalties infantils greus, com l'HOSPITAL SANT JOAN DE DÉU de Barcelona, que, a més d'ajudar a alleujar els patiments dels infants i de les seves famílies, col·labora molt activament en la investigació de nous tractaments per lluitar contra el càncer infantil, entre d'altres malalties. O associacions que ajuden els afectats per malalties com l'Alzheimer o l'esclerosi múltiple. Així mateix, hem donat suport a projectes nous com MALARIASPOT, un videojoc per facilitar el diagnòstic a distància de la malària en zones remotes de l'Àfrica, o RETISPOT, un retinògraf per ajudar a diagnosticar la retinopatia diabètica també en zones de difícil accés.

Des de 2014, la companyia immobiliària RENTA CORPORACIÓN dóna el 2 % del benefici net anual a Fundación Renta Corporación. A més, durant l'any 2016 la Fundació ha passat a posseir una participació accionarial del 2 % de la immobiliària, equivalent a 660.000 títols.

Amb la nostra nova web, podreu apropar-vos una mica més a la nostra tasca i, sobretot, a la d'aquestes entitats.

Confiem que entre tots posem el nostre granet de sorra per mitigar el sofriment dels col·lectius més desafavorits .

Una salutació cordial,