CARTA DE LA PRESIDENTA 2018

Benvolguts amics,

Com l’any passat, em disposo a explicar-vos què hem fet i a què hem destinat les ajudes d’aquest 2017. Permeteu-me que comenci amb una breu història real :

« De la mà de les seves cuidadores, Chahana i els altres nens de Dream Nepal, visiten mensualment les seves mares a la presó a Katmandú. Estiren el seu bracet per tocar la seva mare i es troben amb una sacsejada elèctrica dels barrots provocada pels guardes i evitar així el contacte entre les preses i els seus familiars.

Per fortuna, gràcies a la Marina Portabella i al seu meravellós equip de cuidadores, que aconsegueixen que les vides d’aquests nens fills de preses a Nepal, siguin una mica més fàcils i recordin què és viure en família. Ella va recaptar els fons i construí Mala Home, la llar de 17 d’aquests nens. Una llar on aprenen i reben l’afecte per part dels “àngels”, les cuidadores. Nens que fins feia molt poc havien crescut a la presó i no havien vist mai un arbre ni una flor”.

Realitats com aquesta, sacsegen  els nostres sentiments i ens permeten comprovar que hi ha molta gent generosa, que dedica la seva vida a treballar pels altres. DREAM NEPAL és una de les organitzacions a les que la Fundació Renta ha ajudat aquest any i ens sentim privilegiats d’haver-la conegut.

Però també hi ha molts altres projectes dels quals ens sentim orgullosos, com el d’ACIDH, que es preocupa de persones amb intel.ligència límit; projectes de CARITAS, projectes de CODESPA a Marroc per ajudar a les mares solteres que ningú vol ni ajuda, o l’ASSOCIACIÓ ALZHEIMER CATALUNYA per atendre als afectats per aquesta malaltia així com als seus familiars, dins l’àrea de Barcelona.

Projectes que ens emocionen, com el portat a terme des de fa quasi 50 anys per la FUNDACIÓ ATENEU SANT ROC de recolzament a la joventut i a les persones grans, així com també a la població immigrant de Badalona.

Igualment satisfets ens sentim d’haver recolzat SCHOLAS OCURRENTES, sota els auspicis de SS el Papa Francisco, per ensenyar als joves a resoldre els seus problemes sense recórrer a la violència i frenar el “bullying”.

Ajudes al WOLD FOOD PROGRAM o a SAVE THE CHILDREN, després del terratrèmol tan devastador de Mèxic, són d’altres exemples.

No vull deixar de fer menció a un projecte apassionant de la mà de la lingüista Luz Rello (ASHOKA fellow) i creadora de CHANGEDYSLEXIA, un complert programa de diagnòstic on-line de dislèxia, i d’un conjunt d’exercicis que milloren notablement aquesta condició, al qual també hem donat suport. I parlant d’ASHOKA, ens hem incorporat a la “RED DE IMPULSO ASHOKA (ASHOKA SUPPORT NETWORK)” per afavorir l’emprenedoria social a tot el món.

De la mateixa manera, des de l’any passat, som membres del PATRONAT DE LA FUNDACIÓ PRINCESA DE GIRONA, que afavoreix l’emprenedoria, lluita contra l’atur i premia el talent juvenil i, des d’aquest any, també donem suport “l’Aula d’Emprenedoria” del IESE a Barcelona, i a la FUNDACIÓ MACBA qui, entre d’altres accions, adapta el museu i les col.leccions per tal que els discapacitats visuals les puguin gaudir, així com també facilita les visites a joves amb pocs recursos.

Projectes entranyables lluny de les nostres fronteres com els de EMALAIKAT a Turkana, a la frontera de Tanzània i Kenya, on ajuden a tanta gent que viu en condicions molt difícils a tirar endavant construint pous i preses per poder accedir a l’aigua en una zona on només plou, torrencialment, 2 dies l’any; construeixen guarderies, planten horts i els proporcionen ajuda mèdica. L’alegria i l’entrega amb que aquestes missioneres d’EMALAIKAT realitzen les seves tasques cada dia, ens va tocar el cor. Us animo a conèixer la seva tasca.

Projectes com el d’ADCAM, d’ajuda al poble Masai, amb una escola de secundària i diversos projectes d’artesania per a la fabricació de calçat per a una marca espanyola.

Ens sentim privilegiats de poder ajudar a tantes i tan bones causes.

Des d’aquest any, a més a més de rebre el 2% del benefici net que la immobiliària RENTA CORPORACIÓN ens cedeix cada trimestre, la FUNDACIÓ RENTA CORPORACIÓN ha passat a ser propietària del 3% de les accions de la immobiliària.

En definitiva, durant aquest any 2017, la FUNDACIÓ RENTA CORPORACIÓN ha col.laborat en quasi 50 projectes, aportant un total de 181.980 €.

Vull agrair-ho efusivament a totes aquelles persones que ho han fet possible.

Una forta abraçada i fins l’any vinent!

Una salutació cordial,