CARTA DE LA PRESIDENTA 2020

Estimats amics,

El 2019 ha estat un any molt profitós, en què hem participat en 60 projectes de caràcter divers, dins dels nostres àmbits d'actuació. Concretament, enguany hem aportat donacions per un valor de 269.747 €. El 70% es desenvolupen a Barcelona i Madrid i el 30% restant a altres indrets dins i fora d'Espanya.

La Fundació es finança amb el 2% del benefici net que ens cedeix la immobiliària Renta Corporación cada any. Així mateix, la Fundació és titular del 3,5% d'accions de la immobiliària. Per aquest percentatge, rep també els dividends corresponents.

La mitjana de les nostres aportacions oscil·la entre 3.000 € i 5.000 €, tot i que vam fer algunes aportacions més importants, com ara la de la Fundació Princesa de Girona, que fa una gran feina a favor de l'educació i l'ocupació juvenil, sobretot a través del seu programa Rescatadors de talent, que fomenta l'ocupabilitat de joves a tota Espanya, especialment per als que són els primers de la família a tenir formació superior. També col·laborem fermament amb la Fundació Pasqual Maragall, que investiga i lluita contra l'Alzheimer. A més a més, des del 2019 formem part del seu Consell de Mecenatge.

Segueix també endavant el nostre suport a l'Hospital Sant Joan de Déu, per a la construcció d'una habitació medicalitzada en el nou Cancer Center de Barcelona, amb un cost total de 50.000 €, a més del nostre compromís amb Ashoka, una organització de referència a nivell global d'emprenedoria social. Ashoka ha celebrat amb un gran èxit a finals d'any l'ECMS (European Change Maker Summit), on hi han assistit emprenedors socials de tot Europa. També hem destinat gran part dels nostres recursos a estudiar la viabilitat d'una clínica oftalmològica en algun dels països que visita la Dra. Elena Barraquer en les seves expedicions de cirurgies de cataractes.

Ens il·lusiona especialment comprometre'ns amb les causes amb què l'equip de Renta Corporación estigui implicat directament o indirectament. Tot ells ens proposen projectes meravellosos amb què col·laborar. Per exemple, causes com la que dóna suport a Africa Digna, per a la construcció d'hivernacles a Maralal (Kenya), o Codespa, per col·laborar en un programa de protecció de mares solteres i els seus fills al Marroc, o Dream Nepal, per finançar un important programa de vacunació infantil a Katmandú, o beques d'estudi per als joves de Soñar Despierto a Barcelona i Madrid.

Un any més, vull donar les gràcies a tantes persones que, amb la seva dedicació, contribueixen a fer que aquest món sigui una mica millor i, sobretot, a l'equip de Renta Corporación, que amb la seva tasca fa possible que la Fundació pugui seguir aportant el seu granet de sorra.

Una abraçada ben forta,