CARTA DE LA PRESIDENTA 2021

Estimats amics,

Molta gent voldria esborrar el 2020 de l'agenda i de la memòria.Va arribar el virus al febrer i ens va colpejar amb força, a nosaltres que ens crèiem poc vulnerables. I tant que ens va colpejar, sobretot a qui aquesta pandèmia va agafar en condicions més precàries o en situacions de dificultat.

Per a la Fundación Renta ha estat un any dur. En un moment en què les peticions d'ajuda s'han multiplicat, ens hem trobat amb el descens en l'activitat del negoci de Renta Corporación (que destina el 2% del benefici net a projectes socials), la qual cosa ha afectat de manera destacable els nostres ingressos.

Malgrat tot, hem aconseguit arribar a 66 projectes de 66 organitzacions diferents, que hem impulsat amb ajudes per un import de 247.000 €. Molts d'aquests projectes han rebut l'impacte de la covid-19. Projectes admirables, que han fet aflorar el bo i millor de persones que treballen per ajudar a mitigar situacions d'allò més injustes. Projectes com els de la Fundació Nen Déu, Fundación Prójimo Próximo, Metges Sense Fronteres i Arrels o dels menjadors socials de les nostres ciutats com ara el de les Missioneres de la Caritat o FESBAL (federació espanyola de bancs d'aliments) i, també, projectes d'atenció als col·lectius més desfavorits, com la Fundació Roure.

Aquest any, el 34% dels ajuts s'han destinat, ateses les circumstàncies, a assistència social, seguits dels dedicats a salut i a educació. Aquests darrers han estat molt justificats atès l'impacte que ha tingut el confinament en el ritme d'aprenentatge dels infants més desfavorits per l'anomenada "bretxa digital".

Durant l'estiu, vam haver de frenar el ritme de les aportacions i es van ajornar diversos projectes, que esperem poder reprendre quan la situació millori.

Com a conseqüència de la crisi sanitària, Renta Corporación va acordar en el seu Consell una aportació extraordinària de 105.000 € per tal de poder satisfer les necessitats que no podien posposar-se.

I, malgrat tot, vull pensar que alguna cosa positiva ha portat aquesta situació. Molta gent s'ha retrobat amb la parella durant el confinament, amb la família, gaudint de tardes de jocs i nits de pel·lícula. Hem "après" a reunir-nos amb amics per Zoom, a celebrar la Nit de Nadal per videoconferència o a fer berenars virtuals amb els avis, els grans perjudicats durant aquesta crisi. Perquè aquesta crisi sanitària va desencadenar, en molts casos, situacions molt tristes per la pèrdua d'éssers estimats o la soledat en què es van veure immersos els nostres avis, sobretot els que viuen en residències i a qui s'ha privat de les visites de la família.

Tanmateix, no podem negar l'enorme salt que hem donat en pro de la digitalització, el teletreball i la conciliació familiar que, tot i que no siguin una situació ideal en alguns sectors, sí que han obert els ulls i la mentalitat de molta gent.

No vull acabar aquestes línies sense manifestar el meu agraïment a totes les persones que han estat a primera línia d'aquesta lluita, el personal sanitari, que ens ha cuidat fent un esforç titànic, i els científics, que han aconseguit les vacunes en un temps rècord. Confio que molt aviat puguem vacunar tothom i, així, intentar oblidar aquest malson.

També vull transmetre el nostre suport més afectuós als treballadors de sectors greument perjudicats durant aquesta crisi, com són tots els treballadors relacionats amb el turisme, la restauració o el comerç.

I, com sempre i de tot cor, el meu agraïment a tot l'equip de Renta Corporación, que ha treballat intensament en un moment molt complicat. És gràcies al seu esforç que la Fundación Renta pot seguir fent la seva feina.

Feliç 2021!

Una abraçada ben forta,